ePARK tipsar – kom igång med vår tjänst

Biljettköp

När du ska köpa en biljett börjar du med att skriv in det regnr som biljetten ska gälla för. Stadsvalet är ofta förvalt då den känner av din telefons gps-position. Om stad inte stämmer så väljs det i nästa steg. Därefter är det dax att välja parkeringszon. Det kan göras på två sätt, ”Välj i lista” eller ”Välj på karta”.

Det finns två sätt att köpa en korttidsbiljett

Det ena sättet är att själv välja hur lång tid du vill stå parkerad, det kallar vi för ”Fast tid”. Då väljer du hur många timmar och minuter du ska stå parkerad och betalar avgiften för den tiden.

Det andra sättet är att ”checka in”. När du återkommer till bilen öppnar du appen och klickar på ”checka ut”. Då betalar du för den exakta tid du stått parkerad.

Dessa två val görs genom att skifta mellan två flikar, efter val av parkeringszon.

Serviceavgift samt minimiavgift kan tillämpas.

Långtidsbiljetter och parkeringstillstånd

Ibland finns det även möjlighet att köpa biljetter för längre tid, vanligtvis 1-7 dygn eller upp till en månad. För att köpa dessa biljetter väljs fliken ”Fast tid” och sedan knappen ”Långtid”. Dessa biljetter gäller för det regnr som du väljer att köpa biljetten till. Går inte att flytta mellan olika bilar.

Ibland finns det biljetter som är ett parkeringstillstånd. Det kan finnas för specifika parkeringar eller zoner. Kolla vilka tjänster vi erbjuder i din stad. Ett parkeringstillstånd köps i butiken som finns i menyn uppe till vänster. Parkeringstillståndet kan flyttas mellan bilar genom att avaktiveras och aktiveras.

Se dina pågående och utförda parkeringar

I menyn uppe till vänster under ”Historik / Kvitton” kan du se pågående, obetalda samt alla dina tidigare utförda parkeringar. Du kan även välja att ladda hem ett kvitto som pdf genom att klicka på knappen ”Skicka kvitto”. Klicka på knappen ”Månadssammanställning” för att ladda hem en pdf med samlade parkeringar månadsvis. Denna funktion är helt kostnadsfri!

Mitt konto

Klicka uppe i menyn till vänster och välj ”Mitt konto”. Här administrerar du dina kontouppgifter såsom ändra kortuppgifter, telefonnummer, maxtid för incheckning samt land och språk. Behöver du ändra e-postadress kontaktar du oss via support@epark.se.

Kortuppgifter: När du fått nytt betalkort behöver kortuppgifterna uppdateras, annars fungerar inte betalningen av biljetterna.

Telefonnummer: Fyll gärna i ditt telefonnummer om vi behöver kontakta dig.

Check in maxtid: Här ändrar du standardinställningen på den maxtid som ska gälla då du använder ”Check-in”. Det är antalet timmar som du är incheckad innan du blir automatiskt utcheckad. Den här tiden kan ändras tillfälligt vid varje biljettköp eller under tiden som du är incheckad.

Land/Språk: Vi finns i flera länder samt att appen är översatt till några olika språk. Appen väljer automatiskt språk efter telefonens språkinställning. Vill du välja ett annat språk än telefonens inställning kan du göra det under ”Mitt konto”.

Kortregistrering

I menyn uppe till vänster finns ”Mitt konto”. Här fyller du i dina kortuppgifter om du inte slutfört din registrering innan första biljettköpet. Har du obetalda biljetter dras dessa från betalkortet automatiskt. Därefter använder du din pinkod för att bekräfta framtida biljettköp i appen, betalning sker via betalkortet. All korttransaktion sker säkert genom DIBS Payment Services.

Tipsa en vän

Du kan tipsa dina vänner och få extra parkeringskrediter till ditt konto som du kan nyttja när du parkerar. När dina vänner som du tipsat registrerat sig och köpt sin första biljett får både du och vännen 25 kr i parkeringskrediter att nyttja till parkeringar.

Ladda ner appen gratis

Skapa konto

Registrera betalkort